Home Klantverhalen Meer tijd voor de kinderen

Meer tijd voor de kinderen door overzicht en tijdbesparing

De Kletsmajoor is een praktijk voor kinderlogopedie met meerdere locaties in Rotterdam. Met een team van 11 enthousiaste logopedisten houdt Intramed de boel in administratieve zin fijn overzichtelijk.

Overzicht en structuur door Intramed

Robine Hekking begon in 2007 met haar logopediepraktijk ‘De Kletsmajoor’. Inmiddels is De Kletsmajoor uitgegroeid tot een praktijk met meerdere vestigingen en met twaalf enthousiaste therapeuten, gespecialiseerd in kinderlogopedie. Hoewel de zaken goed gaan, merkten ze bij de Kletsmajoor dat het best een uitdaging was om de administratie overzichtelijk te houden. Daarom besloot Robine de hulp van Intramed in te schakelen. In deze blog vertelt ze over haar ervaring met de logopedie software van Intramed en waarom Intramed Compleet een uitkomst voor haar biedt.

Meer tijd over voor de cliënt
De logopedisten van de Kletsmajoor hebben bewust gekozen voor hun beroep en werken met hart en ziel voor hun jonge cliënten. “Kinderen zijn echt blij en gemotiveerd met een half uurtje onverdeelde aandacht van hun logopedist, dat is zo leuk om te zien”, zegt Robine. Ze zitten daarom niet te wachten op onnodige administratieve handelingen, maar focussen het liefst volledig op de kinderen. De keuze voor Intramed was daarom snel gemaakt: “Intramed creëert structuur in ieders werkweek met overzichtelijke agenda’s en dossiers, waarin alle cliëntinformatie samengevoegd kan worden. Dat scheelt ons tijd, die we in de kinderen kunnen investeren. Een win-win situatie dus.”

“Dat scheelt ons tijd, die we in de kinderen kunnen investeren.
Een win-win situatie dus.”

Snel en gemakkelijk
Alle therapeuten bij de Kletsmajoor werken nauw samen met ouders, leerkrachten en andere zorgaanbieders. Daar komt soms veel overleg bij kijken. Robine: “Het is belangrijk om overzicht te houden zodat je weet wat, wanneer en door wie iets gezegd is. Middels Intramed kun je dat allemaal gemakkelijk terugzoeken. Zo heb je de benodigde informatie tijdens een overleg snel paraat. Dat zorgt voor gemak en tijdbesparing.” Daarnaast kunnen cliënten of hun ouders/verzorgers ook inzage krijgen in hun dossier. Bovendien maakt Intramed automatisch back-ups en is de veiligheid van patiëntgegevens altijd gegarandeerd.

Doordat Intramed Compleet een volledig pakket is, neemt het veel werk uit handen. “Het is heel fijn dat Intramed verschillende extra diensten biedt. Zo hoef je niet meer te zoeken naar informatie, maar staat alles handig bij elkaar. Zelf maken we bijvoorbeeld veel gebruik van de testformulieren, het online versturen van formulieren en het maken van een verslag vanuit het dossier”, aldus Robine. “En, niet te vergeten: ik ben ook heel erg te spreken over het servicecentrum van Intramed. Die mensen zijn echt super. Ze zijn altijd aardig, geduldig en helpen je overal mee!”

Die mensen van de helpdesk zijn echt super.
Ze zijn altijd aardig, geduldig en helpen je overal mee!”

Robine Hekking, praktijkhouder en kinderlogopedist bij De Kletsmajoor

Dit artikel verscheen in aangepaste vorm op de website van NVLF

Heb je een vraag?

We helpen je graag. Bel of mail ons, dan vertellen we je meer.

0182 - 621 191

ma t/m vr: 08.30 – 17.00 uur

Probeer Intramed 3 maanden gratis!

Wil je ook gebruik maken van alle mogelijkheden die Robine heeft? Check dan de opties voor jouw praktijk, of vraag direct een adviesgesprek aan. Wil je in de praktijk kennis maken met Intramed? Nieuwe klanten proberen Intramed Compleet 3 maanden gratis!

Adviesgesprek aanvragen